Czy służba bhp może informować pracodawcę drogą elektroniczną o stwierdzonych nieprawidłowościach w zakresie bhp?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ambroziewicz Maciej
Odpowiedzi udzielono: 19 lutego 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z rozporządzaniem Rady Ministrów z dnia 2 września 1998 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. poz. 704), do zakresu działania służby bhp należy m.in. przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń. W dobie współczesnych technologii jako firma międzynarodowa wprowadzamy szereg nowych technologii mających za zadanie zwiększyć efektywność przekazywania informacji w naszych wewnętrznych strukturach. Dotyczy to również służby bezpieczeństwa i higieny pracy. Służba bhp po przeprowadzeniu kontroli warunków pracy wyniki raportuje pracodawcom w formie papierowych list kontrolnych. Firma rozważa wdrożenie aplikacji w telefonach służbowych, w której prowadzone będą kontrole warunków pracy, natomiast raport z wersji papierowej zostanie zastąpiony wersją elektroniczną.

Czy w świetle obowiązujących przepisów niezbędne jest raportowanie wyników przeprowadzonej przez służbę bhp kontroli warunków pracy pracodawcom w formie papierowe,j jako materialnego potwierdzenia spełnienia obowiązku?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX