Czy słusznie Pani X ma pretensje do organu o przekazanie informacji o wypłacie dodatku osłonowego nieuprawnionej osobie?
PYTANIE
Pani X złożyła w 2022 r. wniosek o dodatek osłonowy, wskazując adres mailowy swojej córki do doręczenia informacji. Organ wysłał wówczas na adres mailowy, stosowną informację.
Pani X w 2024 r. ponownie złożyła wniosek na dodatek osłonowy, jednak w nim, nie podała żadnego adresu mailowego. Pracownik, również nie wpisał żadnego adresu mailowego do wniosku w systemie. Jednakże system elektroniczny do obsługi świadczeń, wysłał Pani X informację o przyznanym dodatku osłonowym na ostatni adres e-mail - automatycznie.
Domniemywając, Pani X nie złożyła pisemnego wniosku o cofniecie zgody na wysyłanie informacji na wcześniej wskazany adres e-mail, nie podała nowego adresu, więc system zaczytał adres elektroniczny z wcześniejszego wniosku o dodatek osłonowy.
Czy roszczenia Pani X, dotyczące wysłania informacji na adres mailowy z wniosku z 2022 r., chociaż we wniosku z 2024 r. nie wskazała żadnego adresu - mają rację bytu?
Czy słusznie Pani X ma pretensje do organu o przekazanie informacji o wypłacie dodatku osłonowego nieuprawnionej osobie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX