Czy sklepik przy zakładzie budżetowym powinien posiadać instrukcję magazynową?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ostapowicz Ewa
Odpowiedzi udzielono: 18 marca 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy zakładem budżetowym (basen). Na potrzeby naszych klientów prowadzimy mały sklepik. Ewidencja towarów w sklepiku jest prowadzona w programie finansowo-księgowym w powiązaniu z kasą fiskalną. Zakupione towary od dostawców w cenie zakupu wprowadzamy na stan sklepiku na podstawie faktury zakupu. Do wprowadzonych towarów wg ceny zakupu doliczana jest marża. Sprzedaż odbywa się na podstawie czytnika kodów. W programie finansowo-księgowym faktury księgowane są w cenie netto na koncie Wn 330. Na koniec każdego miesiąca sporządzane są wydruki miesięczne z programu oraz kasy fiskalnej w celu sprawdzenia zgodności tj. wartość sprzedaży towarów (na wydruku posiadam: ilość, wartość brutto sprzedaży, cenę netto zakupionych towarów, które w danym miesiącu sprzedaliśmy, oraz marżę, a na wydruku kasy fiskalnej - wartość brutto sprzedaży, podatek VAT oraz cenę netto). Jest możliwość 100% uzgodnienia wartości sprzedaży w programie i w kasie fiskalnej. Na podstawie wydruku księguję koszt sprzedanych towarów (jedną kwotą) zakupionych w cenie netto na koncie Ma 330 Towary Wn 730 Sprzedaż towarów i wartość ich zakupu.

Co miesiąc uzgadniam wartość magazynu z kontem księgowym na podstawie wydruku. Nadmieniam, iż sporządzana jest okresowa i roczna inwentaryzacja towarów w sklepiku wg ilości i wartości.

Czy w tym przypadku powinniśmy mieć instrukcję magazynową, czy wystarczy, że ww. zdarzenia są opisane w polityce rachunkowości oraz w instrukcji obiegu dokumentów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX