PYTANIE
Jesteśmy firmą prowadzącą sieć sklepów spożywczych. Do sklepów naszych często producenci napojów alkoholowych wstawiają lodówki opatrzone logo danej marki piwa. Lodówki te służą jako ekspozytory towarów, których sprzedaż jest głównym celem prowadzonej przez naszą firmę działalności. Za wstawienie urządzeń chłodniczych nie pobieramy żadnych opłat, ponieważ nie stanowią one dla nas usługi reklamowej, a jedynie element umożliwiający klientowi zakup wybranego przez klienta towaru (np. zimne piwo). Urządzenia wstawiane są na podstawie zawartej umowy dzierżawy, bez ponoszenia opłat.
Czy zobowiązani jesteśmy do ponoszenia opłaty tzw. ,,podatku piwnego" w wysokości 10% wartości świadczonej usługi reklamy? Ewentualnie na jakiej podstawie należy ustalić wartość świadczonej usługi, skoro wg naszego stanowiska nie jest ona świadczona, w związku z czym nie ma wartości?.
ODPOWIEDŹ
Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?