Czy serwis posprzedażowy można traktować jak gwarancję?
PYTANIE
Firma będąca płatnikiem VAT zajmuje się sprzedażą maszyn i ich serwisowaniem. W ramach zawartej umowy sprzedaży klient ma zagwarantowany bezpłatny serwis po sprzedaży przez określony czas. Zdarzyło się, że firma nie była w stanie wykonać serwisu w czasie określonym w umowie od zgłoszenia klienta. W związku z tym klient dokonał naprawy we własnym zakresie korzystając z usług innej firmy. Nasza firma została obciążona kosztami naprawy wykonanej przez zewnętrzną firmę. Otrzymaliśmy od klienta fakturę VAT.
Czy w związku z okolicznościami ww. zdarzenia gospodarczego mamy prawo do odliczenia VAT naliczonego z otrzymanej faktury?
Czy taka czynność powinna być udokumentowana fakturą VAT?
Czy można wystawić notą obciążeniową jako rodzaj odszkodowania za niedochowanie warunków umowy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX