Czy samorząd przed zmianą wpisu do ewidencji szkół niepublicznych powinien zażądać opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 2 listopada 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Organ prowadzący niepubliczne trzyletnie liceum ogólnokształcące dla dorosłych złożył w wydłużonym przez jednostkę samorządu terminie, wniosek o zmianę wpisu w ewidencji szkół niepublicznych, dołączając do niego wymagane dokumenty. W trakcie analizy tych dokumentów stwierdzono, że wskazane miejsce prowadzenia szkoły jest inne niż określone w dokumentach będących podstawą wpisu do ewidencji szkół niepublicznych prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego. Czy w takiej sytuacji samorząd, przed zmianą wpisu do ewidencji szkół niepublicznych powinien zażądać opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz pozytywnej opinii komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, czy też dokonać zmiany wpisu bez tych opinii?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX