Czy samo uprawnienie (możliwość) organu do doręczenia decyzji w formie elektronicznej jest tym samym zobowiązaniem go do zastosowania tego rozwiązania?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 16 grudnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Wnioskodawca złożył wniosek w formie elektronicznej za pomocą systemu Empatia powiązanym z programem świadczeń rodzinnych o przyznanie prawa do świadczeń rodzinnych.

Nie wskazał wprost konkretnych oczekiwań, żądań dotyczących tego, w jaki sposób tutejszy Organ ma udzielić odpowiedzi w tej sprawie lub prosić o ewentualne uzupełnienie wniosku.

Z otrzymanej od Państwa odpowiedzi (QA1598868) wynika, że w danej sytuacji tutejszy Organ jest uprawniony do doręczenia pism, w tym też decyzji administracyjnej w formie komunikacji elektronicznej.

Prosimy o sprecyzowanie odpowiedzi i odniesienie się do tego czy samo uprawnienie (możliwość) organu do doręczenia decyzji w formie elektronicznej jest tym samym zobowiązaniem go do zastosowania tego rozwiązania?

Czy w tej sprawie sposób doręczenia decyzji, pism elektronicznie lub papierowo ma istotne znaczenie dla sprawy?

Czy wnioskodawca powinien wskazać ewentualne żądanie sposobu doręczenia mu pism w formie elektronicznej lub papierowej?

Czy organ może dokonać wyboru formy ostatecznego załatwienia sprawy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX