Czy sama możliwość prowadzenia monitoringu służbowej poczty e-mail (pomimo jej faktycznego nie wykorzystania przez pracodawcę) stanowi o tym, że pracodawca stosuje monitoring poczty elektronicznej w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy?
PYTANIE
Czy sama możliwość prowadzenia monitoringu służbowej poczty e-mail (pomimo jej faktycznego nie wykorzystania przez pracodawcę) stanowi o tym, że pracodawca stosuje monitoring poczty elektronicznej w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy?
Pracodawca posiadający uprawnienia administratora w danym systemie informatycznym ma bowiem możliwość dostępu w każdej chwili do skrzynki wybranego pracownika oraz dostępu do informacji o jego aktywności w Internecie. Czy brak aktywnego prowadzenia monitoringu poczty służbowej i działań pracownika w Internecie oznacza stosowanie monitoringu i co za tym idzie należy w takiej sytuacji dopełnić wszystkich obowiązków z tym związanych? Jak zmieni się sytuacja pracodawcy, gdy jednak pracodawca będzie zmuszony wykorzystać swoje narzędzia do dostępu do służbowego konta pracownika (np. długa choroba lub długi urlop pracownika, odejście z pracy itd.)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX