Czy są odrębne wymogi dotyczące wskazań, jakie powinny być zawarte w opinii o odroczeniu obowiązku szkolnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gąsiorek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 27 sierpnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 127 ust. 5 ustawy z 14.12.2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910), dziecko może być objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Podstawą objęcia wczesnym wspomaganiem rozwoju jest opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Zgodnie z § 21 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 07.09.2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno – pedagogicznych (Dz. U.z 2017 r. poz. 1743), w opinii zespół określa okres, w jakim zachodzi potrzeba wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Czy w przypadku, jeśli opinia zawiera postanowienie: "na okres: do podjęcia nauki w szkole" można objąć wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, któremu odroczono obowiązek szkolny? Czy są odrębne wymogi dotyczące wskazań, jakie powinny być zawarte w opinii o odroczeniu np. kontynuowanie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka? Nieobowiązujące już rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 18.09.2008 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno – pedagogicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 173, poz. 1072) nie nakładało za zespoły orzekające w poradniach obowiązku wskazywania okresu, na jaki była wydawana opinia. Czy opinie wydane na podstawie rozporządzenia z dnia 18.09.2008 r. niezawierające okresu ich obowiązywania stanowią podstawę objęcia dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka aż do momentu podjęcia nauki w szkole, w tym również dziecka, wobec którego odroczono realizację obowiązku szkolnego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX