Czy są jakieś aspekty, na które należy zwrócić uwagę, aby wykluczyć chillery z obowiązków wprowadzającego sprzęt elektryczny i elektroniczny na rynek?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 16 grudnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przedsiębiorca sprowadza z zagranicy i dostarcza chillery. Są one wykonywane na zamówienie pod konkretny system. Są one montowane, instalowane i odinstalowywane przez profesjonalny personel. Urządzenia są przeznaczone do trwałego użytkowania jako część budynku lub konstrukcji w określonej z góry i stałej lokalizacji, a cały budynek jest dostosowany pod konkretnie wyprodukowany chiller wraz z infrastrukturą przesyłową (systemy rur, zaworów, itd.). Schemat działania wszystkich chillerów jest podobny, zmienia się natomiast projekt każdego z nich w zależności od specjalnych potrzeb danego budynku (w tym ich moc, masa, wymiary, kubatura, itp.).

Czy w całości mogą mieć zastosowanie wyłączenia, o których mowa w art. 2 ust. 2 pkt 2 i 6 ustawy z 11.09.2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2020 r. poz. 1893) – dalej u.z.s.e.e.?

Czy są jakieś inne aspekty, na które należy zwrócić uwagę, aby wykluczyć takie chillery z obowiązków wprowadzającego sprzęt elektryczny i elektroniczny na rynek?

Jak przed organem inspekcyjnym udowodnić, że taki sprzęt jest wyłączony na podstawie art. 2 ust. 2 pkt 2 i 6 u.z.s.e.e.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX