Czy są gdzieś szczegółowo opisane sposoby postępowania w przypadku zakończenia eksploatacji instalacji?
PYTANIE
Posiadamy pozwolenie zintegrowane dla instalacji do oczyszczania ścieków, z wyjątkiem ścieków komunalnych. Pozwolenie jest wydane na czas nieoznaczony. Jeden z punktów naszego pozwolenia dotyczy sposobu postępowania w przypadku zakończenia eksploatacji instalacji. W punkcie tym jest zapis "W przypadku zakończenia eksploatacji obiekty i urządzenia technologiczne wchodzące w skład instalacji będą likwidowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami szczegółowymi".
Jak należy interpretować ten zapis? Czy chodzi tu o przepisy prawa budowlanego?
Ostatnio w trakcie kontroli biegła poprosiła o wyjaśnienie tego zapisu.
Czy są gdzieś szczegółowo opisane sposoby postępowania w przypadku zakończenia eksploatacji instalacji?
Co należy zrobić krok po kroku w takim przypadku, do kogo należy przekazać informację o zakończeniu eksploatacji instalacji?
Jakie należy przygotować sprawozdania?
Dla naszej instalacji nie był wymagany raport początkowy, była przeprowadzona analiza, że taki raport nie jest wymagany.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX