Czy ryczałtowiec musi ewidencjonować wartość zakupionych materiałów, które zużywa w celu wykonania usługi?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Styczyński Rafał
Odpowiedzi udzielono: 17 listopada 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Chcemy założyć działalność i rozliczać podatek na zasadach ryczałtu. Swoje usługi sprzedawać będziemy wraz z materiałem? Czy winniśmy prowadzić szczegółową (wartość, ilość) ewidencję zakupionych materiałów (utworzyć magazyn) i dokonując sprzedaży (usługa + materiał) zdejmować ze stanu stosowną ilość zużytego materiału z,,magazynu"? Czy na koniec roku musimy zrobić inwentaryzację zakupionych materiałów?

Materiały kupiliśmy w celu ich oczywiście dalszej odsprzedaży, łącząc je z usługą, którą bez tych materiałów nie możemy wykonywać.

A może w ogóle nie musimy prowadzić żadnej ewidencji zakupionych materiałów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX