Czy ryczałtowiec musi ewidencjonować wartość zakupionych materiałów, które zużywa w celu wykonania usługi?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 17 listopada 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Chcemy założyć działalność i rozliczać podatek na zasadach ryczałtu. Swoje usługi sprzedawać będziemy wraz z materiałem? Czy winniśmy prowadzić szczegółową (wartość, ilość) ewidencję zakupionych materiałów (utworzyć magazyn) i dokonując sprzedaży (usługa + materiał) zdejmować ze stanu stosowną ilość zużytego materiału z,,magazynu"? Czy na koniec roku musimy zrobić inwentaryzację zakupionych materiałów?
Materiały kupiliśmy w celu ich oczywiście dalszej odsprzedaży, łącząc je z usługą, którą bez tych materiałów nie możemy wykonywać.
A może w ogóle nie musimy prowadzić żadnej ewidencji zakupionych materiałów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX