Czy różny wygląd wystawianych faktur wpływa na integralność faktury?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 29 stycznia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma wystawione faktury za sprzedaż towarów przechowuje w formie elektronicznej, natomiast faktury sprzedaży do klientów wystawia w formie papierowej i wysyła wraz z towarem kurierem. Pracownik odpowiedzialny za czynności związane z przechowywaniem faktur elektronicznych na odpowiednim dysku, zapisuje je w ustawionym dla siebie wariancie (np. na fakturze określenie sprzedawcy jest po lewej stronie a nabywcy po prawej, obok nazwy towaru jest nr katalogowy, symbol PKWiU (cała sprzedaż opodatkowana jest 23% VAT), towarów wg wystawienia WZ. Natomiast pracownicy którzy wystawiają faktury i wysyłają do klientów mogą mieć ustawione inne warianty – wzór faktury np. brak nr katalogowego, nabywca jest po lewej a sprzedawca po prawej stronie , l.p. towarów - alfabetycznie. Pozostałe dane wynikające z art. 106e ustawy z 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2020 r. poz. 106) - dalej u.p.t.u., jak np. jednostka miary, wartości brutto, netto są takie same. Po wysyłce towaru i faktury do nabywcy w firmie-sprzedawcy z automatu nanoszona jest adnotacja w uwagach o nr przesyłki, której to informacji klient już na fakturze nie ma wydrukowanej.

Czy pomimo różnic na fakturach firma spełnia warunki określone w art. 106m ust. 3 u.p.t.u.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX