Czy rozmowę telefoniczną przeprowadzoną z kontrahentem można potraktować jako dokonanie uzgodnień z usługobiorcą?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 28 stycznia 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka w grudniu 2021 r. błędnie wystawiła fakturę na kwotę 2 000 netto i odprowadziła z tego tytułu podatek VAT w kwocie 460 zł. 14 stycznia 2022 r. okazało się, że faktura jest wystawiona wbrew postanowieniom wynikających z umowy. Zgodnie z umową faktura powinna być wystawiona na kwotę 1 000 zł netto. W styczniu wystawiono fakturę korygującą. Kiedy należy skorygować VAT z faktury korygującej? Czy w dacie wystawienia faktury korygującej, czyli w styczniu 2022 r.? Czy w dacie wystawienia faktury pierwotnej, która została wystawiona niezgodnie z umową? Czy rozmowę telefoniczną przeprowadzoną z kontrahentem w styczniu można potraktować jako dokonanie uzgodnień z usługobiorcą?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX