Czy rozliczenie obowiązków związanych z wprowadzaniem do obrotu produktów w opakowaniach powinno uwzględniać opakowania wprowadzone przez przejętą firmę?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Odpowiedzi udzielono: 29 kwietnia 2015 r.
PYTANIE
Pytanie dotyczy przejęcia obowiązku odzysku i recyklingu. Sytuacja wygląda następująco: firma X przejęła firmę Y z dniem 1 lipca 2014 r. W myśl ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi - dalej u.g.o.o.o., firma X za 2015 r. rozlicza się na podstawie masy opakowań wprowadzonych w 2014 r.
Czy firma X powinna ująć masę opakowań wniesionych na rynek przez firmę Y w okresie od stycznia do czerwca 2014 r. (czyli w okresie, gdy ta jeszcze posiadała odrębny NIP i REGON)?
Jeżeli tak, to czy nie będzie to przejęcie obowiązku odzysku i recyklingu od innej firmy?
Jeżeli nie, to czy urząd marszałkowski nie będzie oczekiwał uregulowania opłaty produktowej?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX