Czy rozbudowa układu komunikacyjnego w rejonie nabrzeża portowego wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach?
PYTANIE
Proszę o interpretację konieczności uzyskiwania decyzji środowiskowej dla inwestycji polegającej na rozbudowie układu komunikacyjnego w rejonie nabrzeża portowego.
Inwestycja polega na rozbudowie układu komunikacyjnego w zakresie poprawy warunków funkcjonowania istniejącego toru kolejowego poprzez przebudowę toru na długości ok. 400 m oraz uporządkowaniu przeznaczenia istniejących obszarów komunikacyjnych (obecnie głównie placów składowych i postojowych) na komunikację samochodową za pomocą rozbudowy układu jezdni o długości łącznej ok. 400 m wraz z niezbędnymi sieciami podziemnymi (kanalizacją kablową, kanalizacją deszczową, oświetleniem oraz sieciami elektroenergetycznymi). Wprowadzone zmiany nie wpłyną na sposób użytkowania portu, a jedynie zmienią kierunkowość ruchu pojazdów kołowych oraz usprawnią ich poruszanie się. Porty służą przede wszystkim przeładunkowi towarów, a projektowany układ komunikacyjny zapewnia jedynie dostęp do terenów obsługujących porty i w ramach projektowanego układu nie odbywa się przeładunek. Według § 3 ust. 1 pkt 66 rozporządzenia Rady Ministrów z 10.09.2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko - dalej r.p.z.o.ś. porty lub przystanie morskie lub infrastruktura portowa związana z tymi portami zaliczają się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 60 r.p.z.o.ś. linie kolejowe o długości użytecznej co najmniej 1 km oraz w § 3 ust. 1 pkt 62 r.p.z.o.ś. drogi o nawierzchni twardej od długości 1 km wymagają decyzji środowiskowej - natomiast planowana przebudowa nie spełnia tych parametrów.
Czy planowana inwestycja wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX