Czy regulamin pracy i regulamin wynagradzania rektor musi uzgodnić ze związkami zawodowymi działającymi na uczelni publicznej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Podgórska-Rakiel Ewa
Odpowiedzi udzielono: 30 czerwca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z Ustawą 2.0 - Dz.U. 2018 poz. 1668 - Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, "Art.126.1. Uczelnia wprowadza regulamin pracy." oraz "2. Uczelnia publiczna ustala warunki wynagradzania za pracę w zakładowym układzie zbiorowym pracy albo regulaminie wynagradzania."

Czy regulamin pracy i regulamin wynagradzania rektor musi uzgodnić ze związkami zawodowymi działającymi na uczelni publicznej? Co w sytuacji, gdy strona związkowa i rektorska nie dojdą do porozumienia i nie uzgodnią treści obu regulaminów? Czy związki zawodowe mają tylko prawo do wydania opinii na temat obu regulaminów? Co w sytuacji, gdy strona związkowa negatywnie zaopiniuje treści obu regulaminów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX