Czy realizując obowiązek usunięcia danych po ustaniu okresu przechowywania, bank może również usunąć ze swoich zbiorów dane przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody marketingowej przez klienta?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lecińska Monika
Odpowiedzi udzielono: 23 kwietnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy realizując obowiązek usunięcia danych po ustaniu okresu przechowywania, bank może również usunąć ze swoich zbiorów dane przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody marketingowej przez klienta?

W przypadku skorzystania przez klienta z produktu bankowego, może on wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych w celach marketingowych. Po rozwiązaniu umowy oraz po ustaniu okresu przechowywania danych, zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych pozostaje ważna. Czy jeśli bank nie zamierza prowadzić działań marketingowych po upływie okresu przechowywania danych po wygaśnięciu umowy, może dobrowolnie usunąć ze swoich zbiorów dane przetwarzane na podstawie wcześniej uzyskanej od klienta zgody marketingowej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX