Czy raport wskazujący przyjęte metody wyceny i określający wartość marki może być podstawą do ujęcia znaku towarowego w księgach rachunkowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Michalak Marcin
Odpowiedzi udzielono: 7 maja 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka z o.o. zleciła sporządzenie wyceny wartości rynkowej znaku towarowego (marki).

Czy raport z wyceny wskazujący przyjęte metody wyceny i określający wartość marki może być podstawą do ujęcia znaku towarowego w księgach rachunkowych jako wartość niematerialną i prawną?

Jeżeli tak, to jakich księgowań należy dokonać?

Czy przyjęcie ww. składnika aktywów spowoduje wzrost kapitałów spółki, jeżeli tak to czy będzie to wzrost kapitału zakładowego, zapasowego czy też innej pozycji kapitałów własnych?

Czy ewentualne odpisy amortyzacyjne dotyczące marki przedsiębiorstwa będą stanowiły koszt uzyskania przychodów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX