Czy raport wskazujący przyjęte metody wyceny i określający wartość marki może być podstawą do ujęcia znaku towarowego w księgach rachunkowych?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 7 maja 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka z o.o. zleciła sporządzenie wyceny wartości rynkowej znaku towarowego (marki).
Czy raport z wyceny wskazujący przyjęte metody wyceny i określający wartość marki może być podstawą do ujęcia znaku towarowego w księgach rachunkowych jako wartość niematerialną i prawną?
Jeżeli tak, to jakich księgowań należy dokonać?
Czy przyjęcie ww. składnika aktywów spowoduje wzrost kapitałów spółki, jeżeli tak to czy będzie to wzrost kapitału zakładowego, zapasowego czy też innej pozycji kapitałów własnych?
Czy ewentualne odpisy amortyzacyjne dotyczące marki przedsiębiorstwa będą stanowiły koszt uzyskania przychodów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX