Czy rada pracowników powinna być utworzona w każdym oddziale, czy dla całego przedsiębiorstwa powinna być powołana jedna rada?
PYTANIE
Firma (spółka akcyjna) realizuje swoje zadania przy pomocy oddziałów. Oddziały zostały wyszczególnione w Krajowym Rejestrze Sądowym w "Rubryce 3 - Oddziały". Dyrektor Oddziału ma prawo występowania jako pracodawca, może zatrudniać, zwalniać, tworzy ZFŚS itp. W oddziałach zatrudnionych jest ponad 100 osób. Każdy oddział samodzielnie pobiera zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, opłaca składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Wszystkie oddziały są objęte jednym Układem Zbiorowym Pacy, ale w każdym z nich obowiązuje oddziałowy Regulamin pracy, Regulamin wynagradzania itp. W oddziałach działają zakładowe organizacje związkowe.
Czy rada pracowników powinna być utworzona w każdym oddziale czy może dla całego przedsiębiorstwa powinna być powołana jedna rada?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX