Czy rada gminy powinna ustalić ceny usług dodatkowych w zakresie odbierania odpadów komunalnych zawarte w uchwale na poziomie wynikającym z zawartej z wykonawcą umowy?
PYTANIE
Rada gminy na podstawie art. 6r ust. 4 ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - dalej u.u.c.p.g. podjęła uchwałę w sprawie określenia usług dodatkowych świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. W uchwale określono również ceny usług dodatkowych. Pod koniec 2017 r. ogłoszony został przetarg nieograniczony na odbiór i zagospodarowanie odpadów, w którym ujęto również usługi dodatkowe. Ostatecznie zawarto umowę na rok 2018 z wykonawcą, który zaoferował najkorzystniejszą ofertę - w tym niższe ceny usług dodatkowych niż określone w uchwale rady miejskiej.
W związku z powyższym, czy rada gminy powinna zmienić uchwałę w sprawie usług dodatkowych i ustalić je na poziomie wynikającym z zawartej z wykonawcą umowy?
Dodam, że realizacja usług dodatkowych wymaga oczywiście obsługi administracyjnej ze strony urzędu (przyjmowanie wniosków, wystawianie not obciążeniowych, ewentualna windykacja).
Jeżeli nie - czy nadwyżka jest ogólnym dochodem budżetu gminy, czy też powinna zostać przeznaczona na gospodarkę odpadami (np. pokrywać niedobory "podstawowego" systemu gospodarki odpadami)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX