Czy przy zwrotach detalicznych korekta sprzedaży ewidencjonowanej za pomocą kasy fiskalnej następuje w momencie podpisania protokołu rezygnacji, czy uzyskania informacji o tym przez spółkę wraz ze zwrotem towaru?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 kwietnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 16 stycznia 2017 r.

PYTANIE

Czynny podatnik VAT dokonuje sprzedaży towarów na rzecz osób fizycznych. Pomimo możliwego zwolnienia ze względu na sprzedaż wysyłkową, podatnik dla ułatwienia ewidencji księgowej fiskalizuje każdą sprzedaż na rzecz osób fizycznych. Na początku stycznia spółka otrzymała zwrot jednego produktu razem z paragonem oraz protokołem rezygnacji. Data sprzedaży - 22 grudnia 2016 r. (data wysyłki towaru i jego odbioru i otrzymania płatności), data podpisania protokołu rezygnacji oraz data nadania przesyłki zwrotnej - 30 grudnia 2016 r. Termin odbioru przesyłki zgodny z listem przewozowym 3 stycznia 2017 r. Pieniądze również zostaną zwrócone w 2017 r.

Czy podatnik do celów podatku od towarów i usług powinien wykazać zwrot towaru w grudniu 2016 r., czy styczniu 2017 r.?

Czy przy zwrotach detalicznych korekta sprzedaży ewidencjonowanej za pomocą kasy fiskalnej następuje w momencie podpisania protokołu rezygnacji, czy uzyskania informacji o tym przez spółkę wraz ze zwrotem towaru?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX