Czy przy umowie zlecenia podatek należy pobrać od każdej wypłaty w danym miesiącu, nawet jeśli jest ich kilka?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 26 lipca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Zleceniodawca, który prowadzi PKPiR, wypłaca wynagrodzenie z tytułu umowy zlecenia (godzinowej) kilka razy w miesiącu dla tej samej osoby na podstawie przepracowanych godzin w tygodniu.
Czy zleceniodawca powinien księgować rachunek do umowy zlecenia do każdej wypłaty, czy może wystawić (ma upoważnienie) i zaksięgować jeden rachunek jako sumę wypłaconych kwot w miesiącu?
Czy wystawienie rachunku do każdej wypłaty wiąże się z obliczeniem zaliczki na podatek PIT-4R dla każdego rachunku (wypłaty) oddzielnie (co spowoduje powstanie różnic na zaokrągleniach w porównaniu do zaliczki od dochodu pracownika w miesiącu), czy podatek należy w tym przypadku obliczyć narastająco?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX