Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Jabłoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 27 czerwca 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Sprzedajemy licencje na prowadzenie sieci sprzedaży. Wszyscy licencjobiorcy w umowie zobowiązani są wpłacać nam 2% przychodu na tzw. Fundusz Medialny". Jest to fundusz, który tworzą wszyscy licencjobiorcy, a składki zebrana służą sfinansowaniu akcji marketingowych promujących sieć sklepów w skali krajowej. Ta składka ma być pobierana przez naszą firmę co miesiąc i wydatkowane na wskazane działania marketingowe, zatwierdzone przez przedstawicieli sklepów i naszą firmę. O sposobie dysponowania środkami decydować będą wszyscy licencjobiorcy i nasza firma, w formie spotkań i głosowań, na jakie działania marketingowe wydatkować składki. Zebrane fundusze powinny być wydatkowane w 100%, nasza firma nie uzyskuje żadnego przysporzenia majątkowego, jest de facto tylko organizatorem akcji marketingowej i daje propozycje, jak powinna przebiegać kampania reklamowa.

Czy w przypadku naszej firmy, do której wpływają te środki 2% przychodu, powstaje obowiązek podatkowy VAT?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?