Czy przy sporządzaniu harmonogramu czasu pracy, zakładając udział poszczególnych pracowników w targach, można zaplanować im pracę w niedzielę?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Suchanowska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 14 marca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownicy działu handlowego (branża hydrauliczna) objęci są równoważnym systemem czasu pracy, w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy, w jednomiesięcznym okresie rozliczeniowym. Praca odbywa się od poniedziałku do soboty i w poszczególnych dniach może być przedłużona do 12 godzin. Kilka razy w roku pracownicy biorą udział w targach branżowych, gdzie pracodawca ma swoje stoisko i odbywają się one najczęściej w weekendy.

Czy przy sporządzaniu harmonogramu czasu pracy, zakładając udział poszczególnych pracowników w targach, można zaplanować im pracę w niedzielę?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX