Czy przy połączeniach w obrębie lokalnej centrali telefonicznej (tzw. połączeniach wewnętrznych) zachodzi konieczność informowania rozmówcy o fakcie rejestrowania rozmowy i odebrania zgody na nagrywanie, jeśli informacja taka wynika z wykazu rejestrowanych numerów na liście wskazanej w regulacjach wewnętrznych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lecińska Monika
Odpowiedzi udzielono: 20 lipca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma wprowadziła rejestrowanie rozmów prowadzonych za pomocą wybranych systemów telekomunikacyjnych jako niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa osób prowadzących rozmowy zarówno w imieniu pracodawcy jak i pozostałych rozmówców. Zabezpieczenie treści i przebiegu rozmów jest szczególnie ważne w sytuacjach kryzysowych i spornych, umożliwia jednoznaczną ocenę sytuacji.

Czy wobec powyższego, przy połączeniach w obrębie lokalnej centrali telefonicznej (tzw. połączeniach wewnętrznych) zachodzi konieczność informowania rozmówcy o fakcie rejestrowania rozmowy i odebrania zgody na nagrywanie, jeśli informacja taka wynika z wykazu rejestrowanych numerów na liście wskazanej w regulacjach wewnętrznych (instrukcja)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX