Czy przy okazji organizowania konkursu i akceptacji jego regulaminu przez uczestnika można żądać wyrażenia zgody na inne cele (marketingowe, newsletter itd.)?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jakubik Mateusz
Odpowiedzi udzielono: 8 kwietnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jakie formalności należy spełnić w przypadku organizowania konkursu w celu promocji działalności ubezpieczeniowej? Administrator jest pośrednikiem ubezpieczeniowym, sprzedaje ubezpieczenia różnych zakładów ubezpieczeń (agent). Chciałby zorganizować konkurs, w siedzibie, stacjonarnie na terenie swojego województwa oraz w social mediach (głównie na Facebooku), i zaoferować 3 bony na zakup ubezpieczenia (będzie to konkurs, nie loteria). Chciałby zebrać zgody na marketing, profilowanie, wysyłkę newslettera, oferty handlowe. Czy przy okazji konkursu i akceptacji jego regulaminu przez uczestnika można żądać wyrażenia zgody na wszystkie cele (marketingowe, newsletter itd.) czy mogą one być tylko dobrowolne? Administrator organizuje konkurs właśnie w celu uzyskania danych klientów i możliwości przedstawienia im później oferty ubezpieczeniowej (wszystkim uczestnikom, nie tylko laureatom), więc chciałby te zgody uzyskać. Czy można je zawrzeć w Regulaminie pisząc np. "warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest wyrażenie zgody na [i tutaj wszystkie zgody])"? Jeśli ktoś nie wyrazi zgody na marketing itd., nie będzie mógł wziąć udziału w konkursie. Jak powinna wyglądać treść klauzuli informacyjnej w przypadku organizacji konkursu również w social mediach oraz pozyskiwania wszystkich wymienionych zgód? Jak powinien wyglądać zapis w regulaminie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX