Czy przewoźnik drogowy powinien złożyć, oprócz zawiadomienia o zawieszeniu wykonywania transportu drogowego, także wniosek o zwrot części opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów z licencji?
PYTANIE
Zgodnie z art. 14a ustawy o transporcie drogowym, w przypadku zawieszenia działalności taxi na okres przekraczający 3 miesiące powinniśmy jako organ zwrócić przedsiębiorcy część opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów (proporcjonalnie do okresu zawieszenia i liczby zawieszonych wypisów).
Czy wniosek o zwrot opłaty powinien znajdować się w zawiadomieniu, czy może to być to odrębny dokument, stanowiący załącznik do zawiadomienia o zawieszeniu?
W zawiadomieniu, o którym mowa w art. 14a ustawy o transporcie drogowym, przedsiębiorca wskazuje okres, na który zawiesza wykonywanie transportu drogowego.
Co w sytuacji kiedy przedsiębiorca zdecyduje się na szybsze odwieszenie działalności?
Czy wtedy przedsiębiorca oddaje część zwróconej przez organ opłaty?
Co w sytuacji, gdy faktyczne zawieszenie okaże się krótsze niż 3 miesiące?
Z naszej praktyki wynika, ze większość przedsiębiorców składa zawiadomienie o wznowieniu działalności przed upływem okresu wskazanego w pierwotnym zawiadomieniu o zawieszeniu.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX