Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Andrzejowicz Marcin
Odpowiedzi udzielono: 10 kwietnia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W 2016 r. podpisaliśmy (jako spółka z o.o.) umowę z firmą, która miała przeprowadzić remont w hotelu, który do spółki należy. Na mocy tej umowy została przez nas wpłacona zaliczka w kwocie 200.000 zł. Do wpłaconej zaliczki otrzymaliśmy fakturę zaliczkową, na podstawie której odliczyliśmy VAT. W miarę postępu prac firma remontowa wystawiła dwie faktury rozliczające zaliczki jedna na 6000 zł, drugą na 40.000 zł. Z początkiem 2017 r. okazało się że nie decydujemy się kontynuować współpracy z tą firmą remontową. Pozostaje kwestia nierozliczonej do końca zaliczki. Obecnie jesteśmy na etapie rozmów odnośnie zwrotu zaliczki. Niestety firma remontowa powołując się na kontrakt zwleka ze zwrotem pieniędzy.

Czy my jako spółka, która odliczyła VAT w pełni w 2016 r. powinniśmy teraz robić korekty na gruncie odliczonego VAT, czy może powinniśmy czekać aż się sytuacja z firmą remontową rozwiąże?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?