Czy przerwa przewidziana w przerywanym systemie czasu pracy powinna zostać uwzględniona w informacji o warunkach zatrudnienia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lesińska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 3 października 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy instytucją kultury. Dla niektórych grup zawodowych stosujemy przerywany czas pracy z nie więcej niż jedną przerwą w pracy trwającą nie dłużej niż 5 godzin. Pracownicy pracują według z góry ustalonego rozkładu. Przerwa w czasie pracy nie występuje w każdy zaplanowany dzień pracy. Przerwa ta nie jest wliczana do czasu pracy. Za czas przerwy pracownicy nie otrzymują wynagrodzenia na podstawie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. W trakcie przerwy pracownik może swobodnie dysponować swoim czasem.

Czy informacja o przerwie powinna się pojawić w informacji, którą przekazujemy pracownikom po zmianach od 26.04.2023 r.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX