Czy przeprowadzoną inwentaryzację na 31 grudzień należy z dniem 1 stycznia ponownie odpisać w koszty?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 1 lutego 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Zajmuję się prowadzeniem ksiąg firmy produkującej i sprzedającej wyroby artystyczne. Firma nie prowadzi gospodarki magazynowej, wartość materiałów i towarów na dzień ich zakupu księgowana jest w koszty. Raz do roku (na dzień bilansowy) przeprowadzana jest inwentaryzacja, o którą korygowane są koszty. Firma poprzez taką politykę przez cały rok wykazuje stratę, natomiast w momencie przeprowadzenia inwentaryzacji i korekty kosztów firma osiąga dość duży dochód.
Czy przeprowadzoną inwentaryzację na 31 grudzień należy z dniem 1 stycznia ponownie odpisać w koszty, czy wykazany stan powinien przez cały rok (do kolejnej inwentaryzacji tj. 31 grudnia roku następnego) widnieć jako stan magazynowy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX