Czy przepracowane zgodnie z harmonogramem niedziele i święta powinny być wykazywane w ewidencji czasu pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Rycak Magdalena
Odpowiedzi udzielono: 9 czerwca 2017 r.

PYTANIE

Firma świadcząca usługi hotelarskie zatrudnia pracowników w systemie równoważnego czasu pracy. Pracownicy ze względu na szczególny charakter prowadzonej przez spółkę działalności wykonują pracę również w niedzielę i święta. Harmonogram pracy zakłada udzielenie w zamian dni wolnych. Zgodnie z przepisami pracodawca zakłada i prowadzi odrębnie dla każdego pracownika kartę ewidencji czasu pracy w zakresie obejmującym m.in. pracę w niedziele i święta.

Czy przepracowane zgodnie z harmonogramem niedziele i święta powinny być wykazywane w ewidencji czasu pracy, pomimo zrekompensowania pracownikowi w okresie rozliczeniowym tych dni?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX