Czy przeniesienie wyposażenia z oddziału do jednostki macierzyńskiej podlega opodatkowaniu exit tax?
PYTANIE
Polski oddział zagranicznej firmy zakupił mebel do biura budowy (firma budowlana). Zakup mebli miał miejsce w Polsce i nabywcą mebli był oddział. W biurze pracowali pracownicy zatrudnieni w oddziale oraz pracownicy zatrudni przez zagraniczną jednostkę macierzystą (osoby delegowane do pracy na rzecz oddziału). Meble znajdujące się w biurze służyły pracującym tam osobą (biura, regały, stoły itp.). Budowa w Polsce się zakończyła. Meble przewieziono do jednostki macierzystej za granice. Meble nie stanowiły środków trwałych, materiałów ani towarów. Meble zostały zaliczone do kosztów jednorazowo w miesiącu zakupu. Oddział prowadził spis mebli w excelu dla swojej informacji.
Czy przewożąc meble do jednostki macierzystej powstaje obowiązek w zakresie Exit Tax, czy też podlega pod zwolnienie z art. 24h ust.1 pkt. 2 CIT, gdyż z mebli korzystali pracownicy w celu wykonywania swoich obowiązków służbowych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX