Czy przekazanie towaru niezgodnie z regulaminem akcji promocyjnej może być traktowane jako sprzedaż premiowa?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 26 lutego 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma prowadzi akcję promocyjną, w ramach której kupuje towary, które następnie są przekazywane klientom spełniającym określone w regulaminie warunki (np. zakupili 10 szt. grzejników w ciągu miesiąca). Regulamin przewiduje przekazanie nagród w formie sprzedaży za 1 zł (wystawiana jest faktura). Niestety pracownik firmy wydał klientom nagrody niezgodnie z zapisami regulaminu - wydał je nieodpłatnie za potwierdzeniem odbioru. Poza tą jedna nieścisłością pozostałe warunki regulaminu sprzedaży promocyjnej były respektowane.

Jakie mogą być konsekwencje takiego postępowania (braku wystawienia faktury na 1 zł)?

Czy pomimo tego możemy wydanie nagrody potraktować jako sprzedaż premiową, czyli zaksięgować koszty nabycia w kosztach uzyskania przychodu, a nie jako wydanie prezentu dla klienta (NKUP)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX