Czy przekazanie towaru niezgodnie z regulaminem akcji promocyjnej może być traktowane jako sprzedaż premiowa?
PYTANIE
Firma prowadzi akcję promocyjną, w ramach której kupuje towary, które następnie są przekazywane klientom spełniającym określone w regulaminie warunki (np. zakupili 10 szt. grzejników w ciągu miesiąca). Regulamin przewiduje przekazanie nagród w formie sprzedaży za 1 zł (wystawiana jest faktura). Niestety pracownik firmy wydał klientom nagrody niezgodnie z zapisami regulaminu - wydał je nieodpłatnie za potwierdzeniem odbioru. Poza tą jedna nieścisłością pozostałe warunki regulaminu sprzedaży promocyjnej były respektowane.
Jakie mogą być konsekwencje takiego postępowania (braku wystawienia faktury na 1 zł)?
Czy pomimo tego możemy wydanie nagrody potraktować jako sprzedaż premiową, czyli zaksięgować koszty nabycia w kosztach uzyskania przychodu, a nie jako wydanie prezentu dla klienta (NKUP)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX