PYTANIE
Spółka dokonuje sprzedaży mebli dla klientów (salonów meblowych w innych krajach UE). Zamówiła w polskiej agencji reklamowej drukowane materiały reklamowe (ulotki, foldery) w języku czeskim. Ulotki będą ogólnie dostępne dla klientów indywidualnych w salonie naszego czeskiego klienta.
Spółka zamierza uznać wydawane w ten sposób materiały reklamowe za koszty reklamy publicznej, dla celów VAT te drukowane materiały reklamowe nie będą podlegały VAT i w związku z tym spółce nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia VAT naliczonego przy ich zakupie.
Czy rozliczenia takie są prawidłowe według przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług - dalej u.p.t.u. oraz ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy fakt przekazania materiałów reklamowych do innego kraju UE, rodzi po stronie spółki jakieś obowiązki w VAT?
ODPOWIEDŹ
Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?