Czy przedstawicielem pracowników może być osoba zatrudniona na podstawie umowy zlecenie?
PYTANIE
Zakład aktywności zawodowej - samorządowy zakład budżetowy - zatrudnia 90 osób, tj. 67,7 etatów. W zakładzie funkcjonuje ZFŚS. W zakładzie został powołany zarządzeniem dyrektora zakładu przedstawiciel pracowników, który jest zobowiązany do dokonywania w imieniu załogi uzgodnień z pracodawcą w zakresie bezpieczeństwa pracy oraz działalności socjalnej prowadzonej przez pracodawcę na zasadach określonych w ustawie o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych. Obecnie tą funkcję sprawuje pracownik zatrudniony na stanowisku inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy. Pracownik ten w związku z przejściem na emeryturę rozwiązuje umowę o pracę z dniem 19.04.2017 r. W zakładzie nie funkcjonuje regulamin dotyczący działalności przedstawiciela pracowników.
Czy jeżeli nie ma uregulowań w wewnętrznych przepisach jednostki, to jaki okres obowiązuje pracodawcę do wybrania nowego przedstawiciela pracowników?
Czy jeżeli pracownik, który obecnie pełni funkcję przedstawiciela pracowników rozwiąże umowę o pracę dnia 19.04.2017 r. ale od 20.04.2017 r. zostanie ponownie zatrudniony w zakładzie, ale na umowę zlecenie to może nadal pełnić funkcję przedstawiciela pracowników bez konieczności przeprowadzenia ponownie wyborów na przedstawiciela pracowników?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX