Czy przedsiębiorca posiadający kilka jednostek handlu detalicznego o powierzchni handlowej nieprzekraczającej 2000 m2 musi prowadzić na własny koszt selektywne zbieranie odpadów opakowaniowych?
PYTANIE
Zgodnie z art. 44 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi - dalej u.g.o.o.o., przedsiębiorca prowadzący jednostkę handlu detalicznego o powierzchni handlowej powyżej 2000 m2 jest obowiązany prowadzić na własny koszt selektywne zbieranie odpadów opakowaniowych po produktach w opakowaniach, które znajdują się w ofercie handlowej tej jednostki, według rodzajów opakowań, z których powstały odpady.
Czy w przypadku gdy przedsiębiorca posiada kilka jednostek handlu detalicznego, w których powierzchnie handlowe (tzn. część przeznaczona do sprzedaży detalicznej, w której odbywa się bezpośrednia sprzedaż towarów, bez wliczania do niej powierzchni pomocniczej, np. magazynów, biur, komunikacji, ekspozycji wystawowej) nie przekraczają 2000 m2, nie musi wystawić odpowiednich pojemników na zbiórkę odpadów opakowaniowych i nie musi ich przyjmować od klientów, nawet jeśli klient będzie chciał oddać odpad opakowaniowy?
Zaznaczam, że łączna powierzchnia handlowa we wszystkich obiektach już przekracza 2000 m2.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX