Czy przedsiębiorca odbierający ze sklepu zużyte tonery do powtórnego napełnienia powinien uzyskać decyzję na przetwarzanie odpadów jedynie, kiedy tonery są jednorazowego użytku?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 19 grudnia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przedsiębiorca odbiera ze sklepu zużyte tonery do powtórnego napełnienia.

Czy powinien uzyskać decyzję na przetwarzanie odpadów jedynie, kiedy tonery są jednorazowego użytku?

Czy jeśli tonery są wielokrotnego użytku, przedsiębiorca nie musi mieć żadnych decyzji odnośnie odzysku?

Klient zostawiający w sklepie zużyte tonery zażądał od sprzedawcy potwierdzenia KPO lub kserokopii umowy na podstawie art. 45 ust. 2. Sprzedawca oddaje tonery przedsiębiorcy, który ponownie je napełnia po wstępnym oczyszczeniu i nie posiada decyzji na przetwarzanie.

Jak prawnie uregulować sytuację przedsiębiorcy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX