Czy przedsiębiorca odbierający odpady komunalne z nieruchomości niezamieszkałych musi realizować względem wójta obowiązek informowania o tym zdarzeniu?
PYTANIE
Czy powiadomienie, o którym mowa w art. 6ka ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – dalej u.u.c.p.g., powinno być również realizowane przez podmiot odbierający odpady komunalne na podstawie umów, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 u.u.c.p.g.?
Jeśli tak, to czy podmiot powinien powiadomić gminę, również w przypadku zawarcia umowy z właścicielem nieruchomości wyłącznie na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne?
Jakie działania powinien podjąć wójt, burmistrz, prezydent miasta mając na względzie zapisy art. 6ka ust. 2 i 3 u.u.c.p.g.?
Co grozi przedsiębiorcy, który nie powiadamia wójta, burmistrza, prezydenta miasta?
Gmina w ramach przeprowadzonego zamówienia publicznego nie objęła odbiorem odpadów komunalnych nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Jednocześnie w trakcie kontroli umów stwierdza, iż szereg z nich nie określa pełnego selektywnego zbierania odpadów (5 frakcji) lub zostały zawarte wyłącznie na odbiór niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. Podmiot świadczący usługę twierdzi, iż jest bezwzględnie zobowiązany do odbioru odpadów i nie ma wpływu na decyzje właścicieli nieruchomości, a odmowa zawarcia umowy bez pełnej selektywnej zbiórki (5 frakcji) mogłaby prowadzić do braku klientów i wykluczenia z rynku.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX