Czy przedsiębiorca, który wydaje gadżety reklamowe w opakowaniach z logo firmy pracownikom, jest wprowadzającym produkty w opakowaniach?
PYTANIE
Firma planuje przygotowanie gadżetów reklamowych dla swoich pracowników typu długopisy w opakowaniach tekturowych i drewnianych z logo firmy, czekoladek w opakowaniach tekturowych z logo firmy, butelek wina z naklejką nazwy firmy opakowanych w folie z logo firmy. Gadżety zostaną rozdane pracownikom w ramach imprezy jubileuszowej. Dodatkowo dział marketingu roześle gadżety do klientów kluczowych firmy jako produkty jubileuszowe. Na opakowaniach nie występuje nazwa producenta - tylko logo firmy, która obchodzi swój jubileusz.
Czy w powyższym przypadku firma jest wprowadzającym produkty w opakowaniach?
Czy w opisanej sytuacji na firmie ciążą obowiązki wprowadzającego?
Kto powinien rozliczyć opłatę produktową za opakowania jednostkowe i zbiorcze (gazety na palecie, w pudłach kartonowych, owinięte folią stretch).
Czy umieszczenie nazwy producenta gadżetów zwalnia firmę z obowiązków wprowadzającego produkty w opakowaniach?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX