Czy przedsiębiorca jest zobowiązany do rejestrowania otrzymywanych toreb w ramach reklamy lub promocji produktu, za które nie był zobowiązany do ponoszenia opłaty?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 22 października 2019 r.

PYTANIE

Przedsiębiorca prowadzący jednostkę handlu otrzymuje bezpłatnie od innego podmiotu (np. producenta) torbę na zakupy z tworzywa sztucznego w ramach reklamy określonych produktów. Nabycie takiej torby nie jest potwierdzone żadnym dokumentem. Następnie torba ta jest przez przedsiębiorcę oferowana klientom w jego jednostce handlu.

Czy przedsiębiorca prowadzący jednostkę handlu detalicznego lub hurtowego, sprzedający określone produkty w torbach foliowych, jest zobowiązany do pobierania od kontrahenta opłaty za torbę na zakupy, którą otrzymał od innego podmiotu w ramach promocji lub reklamy określonego produktu?

Czy przedsiębiorca jest zobowiązany do rejestrowania otrzymywanych toreb w ramach reklamy lub promocji produktu, za które nie był zobowiązany do ponoszenia opłaty?

Jeżeli tak, to w jaki sposób?

Pod jakim tytułem należy rejestrować otrzymywane w ten sposób torby na zakupy?

Czy należy to zakwalifikować jako darowiznę?

Czy w ogóle otrzymane w ten sposób torby na zakupy muszą podlegać jakiejkolwiek ewidencji księgowej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX