Czy przedłożenie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji bankowej powinno być udokumentowane fakturą?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 12 stycznia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka z o.o. X posiada 100% udziałów w spółce z o.o. Y Spółka X przedłożyła w imieniu spółki Y (z powodu braku środków pieniężnych w spółce Y) zleceniodawcy Z zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie gwarancji bankowej. W 2016 r. gwarancja została zrealizowana przez zamawiającego Z, tj. wystąpiło żądanie zapłaty. W związku z niniejszym spółka X poniosła koszt realizacji tej gwarancji.

Czy spółka X powinna wystawić spółce Y fakturę na kwotę gwarancji, a jeżeli tak, to jaka stawka VAT powinna zostać zastosowana na fakturze? (sytuacja dotyczy 2016 r.)?

Czy spółka X powinna wystawić spółce Y faktury z tytułu prowizji pobieranych przez bank dotyczących niniejszej gwarancji, a jeżeli tak, to jaka stawka VAT powinna zostać zastosowana na fakturach? (sytuacja dotyczy 2016 r.)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX