Czy prowadzenie zajęć rewalidacyjnych z uczniem, który posiada orzeczenie o niepełnosprawności, jest pracą w trudnych warunkach?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gąsiorek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 7 lutego 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Nauczyciel prowadzi zajęcia rewalidacyjne z uczniem szkoły podstawowej, który posiada orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego i jednocześnie na podstawie odrębnego orzeczenia jest objęty kształceniem specjalnym. Zaznaczam, że zajęcia rewalidacyjne prowadzone są poza zatwierdzonymi przez organ prowadzący 11 godzinami nauczania indywidualnego przeznaczonymi na zajęcia wynikające z ramowego planu nauczania. Uczeń nie jest upośledzony w stopniu głębokim. Czy prowadzenie tych zajęć rewalidacyjnych jest pracą wykonywaną w trudnych warunkach na podstawie § 8 pkt 8 (prowadzenie nauczania indywidualnego ucznia objętego kształceniem specjalnym) rozporządzenia Ministra Edukacji, Nauki i Sportu z 31.01.2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy? W mojej opinii zajęcia rewalidacyjne nie spełniają warunków nauczania indywidualnego, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 09.08.2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, gdyż zgodnie z § 7 rozporządzenia w indywidualnym nauczaniu realizuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania. Na podstawie § 10 ust. 4 uczniowie objęci indywidualnym nauczaniem uczestniczą w zajęciach rewalidacyjnych poza tygodniowym wymiarem godzin zajęć nauczania indywidualnego.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX