Czy projektując zabezpieczenie inwestycji drogowej należy dla całego jej przebiegu przyjąć graniczne wartości wskaźników deformacji terenu?
PYTANIE
Czy projektując zabezpieczenie inwestycji drogowej należy dla całego jej przebiegu przyjąć graniczne wartości wskaźników deformacji terenu, jak dla maksymalnie określonej (w opinii organu nadzoru górniczego) kategorii terenu górniczego, czy może należy ustalić gdzie występuje dana kategoria deformacji stosując wskaźniki dla tych kategorii?
Inwestor wystąpił do organu nadzoru górniczego o opinię nt. inwestycji drogowej z uwagi na fakt, iż częściowo przebiega przez tereny górnicze. W odpowiedzi organ wydal opinię pozytywną wskazując, że przy planowaniu należy uwzględnić następujące czynniki geologiczno-górnicze: 1) wpływy eksploatacji górniczej kat. 0, I, II i III (max. trzecia) terenu górniczego o parametrach dla kategorii III (w opinii wskazano te parametry); 2) planowana inwestycja znajduje się w zasięgu wpływów dynamicznych II i II (max. III) strefy sejsmicznej (w opinii wskazano wielkości parametrów drgań podłoża gruntowego). W cytowanej opinii organ nadzoru górniczego nie wskazał, gdzie występują poszczególne kategorie terenu górniczego - określił jedynie parametry dla maksymalnych kategorii deformacji.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX