Czy procedura odwrotnego obciążenia powinna być zastosowana również, jeśli klient zwróci się ze zleceniem przeprowadzenia przeglądu i serwisu towaru, które zakupił kilka lat wcześniej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 października 2019 r.
Autor odpowiedzi: Styczyński Rafał
Odpowiedzi udzielono: 6 lipca 2018 r.

PYTANIE

Spółka dostarcza i montuje klientom stolarkę budowlaną (drzwi, okna) za co wystawia faktury z odwrotnym obciążeniem (jeśli jest podwykonawcą a klient czynnym płatnikiem VAT, art. 17 ust.1 pkt.8 ustawy z 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług – dalej u.p.t.u. PKWiU 43.32.10.0 ).

W związku z wykonywanym montażem, nasz podwykonawca wystawia nam również fakturę za wykonaną usługę z odwrotnym obciążeniem.

Czy jeśli montażysta w terminie późniejszym zostanie wysłany jeszcze raz na tę budowę w celu wykonania serwisu drzwi np. z powodu reklamacji (np. wymiana uszkodzonej klamki), to za wykonaną usługę montażysta powinien wystawić fakturę z VAT czy na odwrotnym obciążeniu?

Czy jeśli Klient zwróci się do nas np. po 2 latach ze zleceniem przeprowadzenia przeglądu i serwisu drzwi, które wcześniej u nas kupił to faktura za ten serwis dla Klienta powinna być z VAT czy na odwrotnym obciążeniu i tak samo czy serwisant powinien wystawić fakturę z VAT czy może zastosować odwrotne obciążenie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX