Czy prawo do otrzymywania dotacji dla szkół i placówek niepublicznych i określenie jej wysokości można uzależnić od stopnia realizacji programu nauczania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 7 czerwca 2020 r.
Autor odpowiedzi: Piszko Agata
Odpowiedzi udzielono: 9 kwietnia 2020 r.

PYTANIE

Czy prawo do otrzymywania dotacji dla szkół i placówek niepublicznych i określenie jej wysokości można uzależnić od stopnia realizacji programu nauczania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość?

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 11.03.2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. poz. 410) w okresie od 12 marca 2020 r. do 10 kwietnia 2020 r. na obszarze kraju ograniczono funkcjonowanie publicznych i niepublicznych jednostek systemu oświaty. W podanym okresie szkoły i placówki są zobligowane do prowadzenia nauczania zdalnego z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Realizacja tego zadania obejmuje zarówno jednostki systemu oświaty objęte jak i nieobjęte czasowym ograniczeniem funkcjonowania np. ORW.

Czy dotację, którą otrzymują jednostki niepubliczne można w jakikolwiek sposób uzależnić od zrealizowanego programu nauczania?

Przepis § 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20.03.2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. poz. 493), określa niektóre aspekty sposobu ustalenia dotacji m.in. w brak zastosowania przepisów art. 26 ust. 2 i art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych w czasie zawieszenia zajęć.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX