Czy prawidłowym jest wystawienie faktury korekty w przypadku zwrotu w ramach reklamacji części towaru wysyłanego do Rosji w ramach eksportu pośredniego bez względu na to czy towar wraca po naprawie do klienta?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Styczyński Rafał
Odpowiedzi udzielono: 9 lipca 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak rozliczyć i udokumentować uzasadnioną reklamację?

Jesteśmy firmą produkcyjną. Nasze wyroby sprzedajemy do krajów Unii (WDT) oraz poza Unię (głównie w ramach eksportu pośredniego). Pomimo, że spółka stara się dokładać należytej staranności w swoim procesie produkcji, nie jest w stanie wyeliminować wszelkich błędów skutkujących zgłoszeniem reklamacji.

Czy prawidłowym jest wystawienie faktury korekty w przypadku zwrotu w ramach reklamacji części towaru wysyłanego do Rosji w ramach eksportu pośredniego bez względu na to czy towar wraca po naprawie do klienta, czy też wymaga to ponownego wyprodukowania danego elementu?

Czy w związku ze zwrotem reklamacyjnym firma powinna dokonać korekty zgłoszenia celnego?

Co w przypadku reklamacji kiedy nieopłacalny jest zwrot towaru w ramach reklamacji do Polski?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX