Czy prawidłowym jest wystawienie faktury korekty w przypadku zwrotu w ramach reklamacji części towaru wysyłanego do Rosji w ramach eksportu pośredniego bez względu na to czy towar wraca po naprawie do klienta?
PYTANIE
Jak rozliczyć i udokumentować uzasadnioną reklamację?
Jesteśmy firmą produkcyjną. Nasze wyroby sprzedajemy do krajów Unii (WDT) oraz poza Unię (głównie w ramach eksportu pośredniego). Pomimo, że spółka stara się dokładać należytej staranności w swoim procesie produkcji, nie jest w stanie wyeliminować wszelkich błędów skutkujących zgłoszeniem reklamacji.
Czy prawidłowym jest wystawienie faktury korekty w przypadku zwrotu w ramach reklamacji części towaru wysyłanego do Rosji w ramach eksportu pośredniego bez względu na to czy towar wraca po naprawie do klienta, czy też wymaga to ponownego wyprodukowania danego elementu?
Czy w związku ze zwrotem reklamacyjnym firma powinna dokonać korekty zgłoszenia celnego?
Co w przypadku reklamacji kiedy nieopłacalny jest zwrot towaru w ramach reklamacji do Polski?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX