Czy prawidłowo został zamknięty rok podatkowy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gos Waldemar
Odpowiedzi udzielono: 6 kwietnia 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jako osoby prawne utworzyliśmy plan kont dla firmy, gdzie przyjęliśmy księgowania kosztów tylko na kontach zespołu 5, które podzieliliśmy na;

501 Koszty ogólnego zarządu

502 Koszty działalności pomocniczej.

Firma osiąga przychody z tytułu wynajmu posiadanych lokali mieszkalnych oraz lokali przeznaczonych dla firm na działalność gospodarczą. Głównym źródłem przychodu, czyli działalnością podstawową są czynsze za wynajem, natomiast działalnością pomocniczą określamy refakturowanie kosztów wspólnych rozliczanych na poszczególnych najemców za zużycie wody i śmieci.

Na koszty ogólne zarządu składają się przede wszystkim usługa księgowa, wynagrodzenia pracowników biurowych, drobne remonty posiadanych budynków, prowizje bankowe, energia, podatek od nieruchomości i podatek gruntowy, opłata za telefon, ubezpieczenia budynków.

Na koszty działalności pomocniczej składają się wydatki za zużycie wody i ścieków oraz wywóz nieczystości, które są refakturowane na poszczególnych najemców.

Czy prawidłowo został zamknięty rok podatkowy?

1. Konto 501 Koszty ogólne zarządu przeksięgowano na wynik finansowy konto 860;

2. Konto 502 Koszty działalności pomocniczej przeksięgowano na konto 710 Koszt własny sprzedanych produktów, saldo którego przeniesiono na wynik finansowy konto 860;

3.W rachunku zysków i strat (wariant kalkulacyjny)

- wartość konta 501 ujęto w poz. B.1 Koszty ogólnego zarządu

- wartość konta 502 w poz. B.1 "Koszt wytworzenia sprzedanych produktów".

- przychody z najmu ujęto w poz. A.I: Przychody ze sprzedaży produktów netto, a refakturowane media w poz. A.II Przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów.

Nadmieniam, że przeprowadzane remonty wynikają z bieżącej eksploatacji i wszystkie prace związane z nimi zostały zakończone w 2009 r.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX