Czy prawidłowo postąpiliśmy nie wypłacając świadczeń rodzinnych i FA za październik, listopad i grudzień?
PYTANIE
Wnioskodawczyni złożyła wniosek o ZR i FA w dniu 29-10-2020 r.
W dniu 10-11-2020 r. wydano decyzje przyznające świadczenia. Wypłatę świadczeń w OPS zaplanowano na 20 listopada. Niestety wnioskodawczyni zmarła 15 listopada. Po uzyskaniu informacji z USC o zgonie wnioskodawczyni wstrzymano wypłatę, a następnie zamknięto decyzje. Decyzje nie zostały wysłane tylko wpięte do teczki.
Czy nasze postępowanie jest prawidłowe?
Dzieci zmarłej wnioskodawczyni zostały umieszczone w rodzinie zastępczej, ich obecny opiekun prawny (postanowienie o umieszczeniu w rodzinie zastępczej i ustanowieniu opiekuna prawnego z 22-12-2020 r.) zarzuca nam nieprawidłowe postępowanie twierdząc, że niesłusznie wstrzymaliśmy wypłatę świadczeń. Opiekun prawny otrzymał w PCPR wsparcie finansowe, ale od stycznia 2021 r.
Czy prawidłowo postąpiliśmy nie wypłacając świadczeń rodzinnych i FA za październik, listopad i grudzień?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX