Czy prawidłowe jest uiszczanie, zgodnie z umową najmu, kosztów eksploatacji na rachunek bankowy wspólnoty mieszkaniowej, jeśli stowarzyszenie wynajmuje własne lokale, w budynku zarządzanym przez wspólnotę?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 22 kwietnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Stowarzyszenie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej wynajmuje własne lokale na działalność gospodarczą oraz na cele mieszkalne. Budynek, w którym znajdują się wynajmowane lokale zarządzany jest przez wspólnotę mieszkaniową. Umowy najmu zobowiązują najemców do zapłaty kosztów eksploatacyjnych (woda, ścieki, wywóz śmieci, monitoring, sprzątanie, koszty administracji wspólnoty). Umowy najmu wskazują, że koszty eksploatacji powinny być uiszczane bezpośrednio na rachunek bankowy wspólnoty.
Czy takie postępowanie jest prawidłowe, czy nie spowoduje zarzutu "omijania" VAT przez stowarzyszenie, które jest VAT, a także POOP?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX